Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


1447-06 Adminisztráció végzése - vizsgakérdések

2014.11.19

Az üzleti élet bonyolításához nélkülözhetetlen teendők bemutatása, pénzügyi, jogi ismeretek alkalmazása

1. Ön a munkahelyén az iroda kialakításáért felel. Tervezze meg az irodában milyen eszközök szükségesek ahhoz, hogy adminisztrációs munkáit pontosan elvégezze!

Információtartalom vázlata

-        Szoftver alkalmazások

-        Hardver alkalmazások

-        Informatikai alkalmazások

-        Irodatechnikai eszközök ismerete

-        Táblázatkezelés

-        Adatbázis-kezelés

2. Ön egy szakmai tréninget tart pályakezdő munkatársainak, ahol az ügyfélforgalomban előforduló fizetési módokról kell beszélnie. Ismertesse a fizetési módokat, és jellemezze azokat!

Információtartalom vázlata

-        Vendégszámla tételeinek ismerete

-        Bizonylatolási rend ismerete

-        Pénzügyi folyamatok ismerete

-        Elszámoltatási ismeretek

-        Ügyviteli ismeret

3. A munkahelyére - ahol Ön dolgozik - reklamáció érkezik egy vevő részére kiállított számlával kapcsolatban. Részlegvezetője behívja az irodába a számlával. Ismertesse a számlán található tételeket! Külön mutassa be a kötelező és nem kötelező tételeket!

Információtartalom vázlata

-        Pénzügyi ismeretek

-        Belső elszámoltatási rend ismerete

-        Megrendelők és egyéb kontroll anyagok ismerete

-        Hatályos jogszabályok ismerete

4. Felkérik Önt, mutassa be szervezetének gazdálkodási mutatóit. Ismertesse a főbb gazdálkodási mutatókat!

Információtartalom vázlata

-        Pénzügyi ismeretek

-        Üzletforgalmi mérőszámok ismerete

-        Az adminisztrációban szereplő adatok értelmezése, megfelelő helyen való figyelembevétele

-        Statisztikai számítások ismerete

5. Részlegvezetője megkéri Önt, hogy gyűjtse össze azokat a felügyeleti szerveket, melyek a vállalkozás üzemeltetéséhez szükségesek, és szükség szerint készítsen információs táblát ezekről a vendégtérbe, illetve ellenőrizze a Vásárlók Könyvét. Ismertesse a kötelezően feltüntetendő felügyeleti szerveket!

Információtartalom vázlata

-        Rendkívüli események kezelése

-        Emberismeret

-        A vitás esetek pontos, szakszerű dokumentációja

-        Fogyasztóvédelmi előírások ismerete

6. A pénzügyi részlegre új kolléganő érkezik, megkéri Önt, hogy ismertesse a vállalkozás pénzmozgással kapcsolatos ügyviteli tevékenységeit.

Információtartalom vázlata

-        Fizettetési módozatok

-        Bevételek, kiadások dokumentálása

-        A pénzmozgással kapcsolatos ügyviteli jelentések ismertetése

-        A pénzmozgás útjának tiszta nyomon követése

7. Egy vendég érkezik Önhöz és megkérdezi, milyen valutával tudna a helyszínen fizetni. Ismertessen háromfajta valutát az aktuális árfolyamon! Mi a különbség a valuta és a deviza között? Milyen típusú devizákat ismer? Melyek a legfontosabb devizaszabályok? Ismertesse a valutaváltás szabályait!

Információtartalom vázlata

-        Pénzforgalmi ismeretek

-        A számlázási szoftverek napi frissítése az árfolyamváltozásoknak megfelelően

-        Tájékozódás a devizapiaci változásokról

-        Árfolyamváltozások nyomon követése

8. Egy vendég érkezik Önhöz, és párizsi utazásához kér segítséget. Budapest - Párizs útvonalra kér menetrendeket és utazási lehetőségeket Öntől mint szolgálatot teljesítőtől. A recepción csak az internet segítségével tud felvilágosítást adni. Ismertesse a vasúti, az autóbuszos és a légi közlekedési menetrendek elérhetőségi címeit és kezelését!

Információtartalom vázlata

-        A menetrend és internet szakszerű használata, a szükséges információ meglelése

-        A menetjegyváltás folyamata, az úti okmányokkal, vámkezeléssel, poggyászszállítással kapcsolatos előírások

-        Helybiztosítási módozatok a légi-, vasúti- és autóbusz-közlekedésben

-        Kedvezmények és felárak

-        Menetrendekkel kapcsolatos tudnivalók

-        Egyirányú és menettérti jegyek ismertetése

9. Cégénél azt a feladatot kapja, hogy telefonon tárgyalási időpontot egyeztessen egy Önnel azonos pozícióban lévő üzleti partnerével. Ismertesse a telefonálás során betartandó udvariassági szabályokat, a tárgyalás előkészítését magyar nyelven! Folytassa le a telefonbeszélgetést idegen nyelven!

Információ tartalom vázlata

-        Telefonon történő egyeztetés

-        Szabályok telefonhívás esetén

-        Üzleti tárgyalások előkészítése

10. Önnek az a feladata, hogy egy vállalkozás képviselőjével találkozzon azzal a szándékkal, hogy előzetesen egyeztessék a szerződéskötés feltételeit, és a megállapodás, egyeztetés után megkössék a szerződést.

Információtartalom vázlata

-        Kommunikációs stratégiák

-        Viselkedési szabályok az üzleti életben

-        Üzleti tárgyalások előkészítése

-        A szerződések tartalmi és formai elemei

11. Munkahelyi felettese felkéri Önt, hogy ügyfélkapcsolati tevékenységet is végezzen. Ön erre a célra kidolgoz egy kérdőívet, melyet lehetőség szerint minél több ügyféllel ki szeretne töltetni. Állítson össze egy ügyfél elégedettségi kérdőívet magyar nyelven! Milyen szempontokat vesz figyelembe a kérdőív összeállításánál? Hogyan dolgozza fel a kapott adatokat?

Információtartalom vázlata

-        Információgyűjtés módszerei

-        Kérdőívösszeállítás

-        Statisztikakészítés

-        Számítástechnikai eszközök használata

12.A vállalkozásnál, ahol Ön is dolgozik, a számítástechnikai program újabb részekkel bővül. Önt iskolázzák be a szoftver újdonságainak megismerésére, majd Önnek kell a munkatársainak bemutatni a tanultakat. Ismertessen egy szabadon választott szakmaspecifikus programot!

Információtartalom vázlata

-        Szakmaspecifikus szoftverek ismerete

-        A szoftver bemutatása

-        A szoftver jellemzőinek ismertetése

-        A szoftver használata

13. Nézze meg a rendelkezésre álló - szakmájához kapcsolódó - statisztikai adatokat tartalmazó adattáblát! Értelmezze és elemezze a statisztikai adatokat, vonjon le következtetéseket!

Információ tartalom vázlata

-        A statisztikai adattábla értelmezése

-        Az adatok elemzése

-        Következtetések megfogalmazása

14. Partnereik árajánlatot kérnek Öntől szolgáltatáscsomagra. Állítson össze „Package"-eket, és ismertesse a belső elszámolói árat!

Információtartalom vázlata

-        Pénzforgalmi ismeretek

-        Belső elszámolói árak beépítése a csomagokba

-        Tájékozódás a vendégek igényei felől

-        Szolgáltatási árak és színvonal felügyelete

15. A vendégfogadó pultnál az egyik vendég jelzi Önnek, hogy elvesztette az értékeit, de nem tudja pontosan, hogy hol. Azt kéri Öntől, vegyék jegyzőkönyvbe. Vegyen fel jegyzőkönyvet, és ismertesse a jegyzőkönyv nélkülözhetetlen elemeit!

Információtartalom vázlata

-        A cselekmény pontos leírása

-        Az illetékesek tájékoztatása

-        A jegyzőkönyv felvételének pontos szabályai

-        A jegyzőkönyv kezelésének pontos szabályai

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.